תפנית עסקית: "מי שאין לו נוכחות דיגיטלית, לא באמת קיים"
על רקע משבר הקורונה, ואולי דווקא בזכותו, תחום השיווק והמסחר הדיגיטלי ממשיך לצמוח. באוניברסיטה הפתוחה מחכים לכם קורסים המעניקים ארגז כלים משודרג המאפשר השתלבות באחד המקצועות המבוקשים במשק.
בעולם הטכנולוגי בן-ימינו, תחום השיווק הדיגיטלי הוא מבוקש מאוד. חברות ועסקים המבקשים להגביר את חשיפת המותג שלהם ולהגדיל את היקפי המכירות זקוקים לכל האסטרטגיות וערוצי השיווק שיסייעו להם בכך.
עקב משבר הקורונה ספגו רבים מתחומי המשק מכה קשה, השיווק דיגיטלי דווקא רשם מגמה הפוכה – גידול ניכר בביקוש ובפופולריות שלו. למעשה, ענף הקמעונאות כולו נדרש לבצע את ההתאמות הנדרשות, ולעבור לפעול בזירה הדיגיטלית.
על מנת לתת מענה ראוי למבקשים לפעול על פי הנחוץ כיום בתחום השיווק, השיק תפנית, בית הספר למנהלים המשתייך למערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה, קורס שיווק ומסחר דיגיטלי – במתכונת מקוונת.
עד כמה הדבר נחוץ, מסבירה ליטל קינן, מנהלת הדרכה ופרויקטים בתפנית: "היום כבר ניתן בפירוש לומר כי עסק שאין לו נוכחות דיגיטלית, הוא עסק שלא באמת קיים. מטרת הקורס היא להעניק דרכי חשיבה אסטרטגית נכונה ותוכניות פעולה שיווקיות לעסק שרוצה להצליח בזירה הדיגיטלית, להקנות לסטודנטים יֶדע פרקטי שניתן יהיה ליישם באופן מיידי – באילו ערוצי שיווק כדאי לו לפעול, כיצד לחלק את תקציב הפרסום, איך לשלב בין הערוצים השונים ליצירת משפכים שיווקיים חכמים, ומה הן הדרכים לבדיקת ביצועים וקידום מוצרים ספציפיים באתר".
כאן טמון אחד היתרונות הבולטים של קורס – השילוב של שיווק דיגיטלי ומסחר אלקטרוני (איקומרס), שנועד לתת בידי בוגריו ארגז כלים משודרג ועדכני. ולא רק זה: הקורס מעניק גם כלים להקמה ולניהול שוטף של חנות וירטואלית, על כל המשתמע מכך – התנהלות מול ספקים לוגיסטיים, שימוש במערכות סליקה, שרשראות אספקה, אחסון ותמחור נכון של מוצרים.
הלימודים מותאמים לימי הקורונה. היות שרבים מן הלומדים אינם יכולים להתחייב לקורסים ארוכים, בשל אי-הוודאות הכלכלית, הקורסים ממוקדים וקצרים יותר מאלו הקיימים בשוק. בעלי העסקים יכולים לרכוש את הידע תוך זמן קצר, וליישם אותו במהירות בעסק שלהם, דבר הנחוץ להם כאוויר לנשימה.
הקורס מתמקד בקבלת ההחלטות וגיבוש אסטרטגיה. למנהלים ולבעלי עסקים רבים המעוניינים לנהל את השיווק הדיגיטלי באמצעות ספקים, ולא בעצמם, חסר יֶדע בתהליכי העבודה של כל תחום (SEO, PPC, SOCIAL). לכן, בקורס הם לומדים את השפה שבה מדברים הספקים שלהם, ואיך הפעילות בכל הערוצים משתלבת לתוכנית פעולה אחת כוללת. הלומדים מְתַרגלים את חומר הלימוד בבית, בעזרת הנחיות ברורות מהמרצים ותוך ליווי שוטף שלהם.
ההתעניינות בקורס היא גדולה וחוצת-מגזרים: מארגונים השולחים את מנהלי השיווק, מנהלי המחקר ואנשי הפיתוח העסקי שלהם, דרך בעלי עסקים גדולים וקטנים, ועד אקדמאים שמעוניינים בהסבת מקצוע.
לצד הקורס לשיווק ומסחר דיגיטלי מציע תפנית, בית הספר למנהלים, קורס מקוון נוסף המתמקד באסטרטגיות בשיווק דיגיטלי, ונלמדים בו נושאים אקטואליים רבים – כתיבת תוכן שיווקי, קידום ברשתות החברתיות, קידום אורגני SEO, ניהול תקציבים חכם, השוואה בין זירות סחר שונות, ובניית אסטרטגיה שיווקית רב-ערוצית.
"עולם השיווק הדיגיטלי הוא מפלצת", אומר אנידור חקק, הבעלים והמנכ"ל של חברת קידום האתרים "היידה דיגיטל" ומרצה בכיר בקורס.
"כמות המידע המתנקזת אל התחום הזה היא עצומה, וגדֵלה בהתמדה. אם לא עושים סינון נבון ומבוקר, אפשר בקלות ללכת לאיבוד. על כן, הדגש המרכזי בקורס הזה מושם בשאלה: באילו כלים שיווקיים הכי כדאי להתמקד במצב העניינים הנוכחי, ואיך להשתמש באותם הכלים לבניית אסטרטגיית שיווק אפקטיבית".
המרצים בקורס אסטרטגיות לשיווק דיגיטלי הם מומחים מעולם השיווק, אנשי פרסום בכירים ויועצים אסטרטגיים. "בתפנית, המרצים באים מהעולם השיווק הדיגיטלי. הם חיים אותו כל יום ומקושרים בתחום זה", מסביר אנידור חקק. "אוסף הדוגמאות החיות מהשטח הוא זה שמצליח להעביר את הידע ואת המסרים בצורה הטובה והיעילה ביותר. זה עדיף על פני שימוש בטבלאות מסובכות, בסטטיסטיקות מיותרות או בתיאוריות אקדמיות, שלא ממש תורמות לבוגרי הקורס המבקשים לפעול בשטח".
אם אתם בעלי עסקים, שכירים, עצמאים, דורשי עבודה או אקדמאים, ורוצים להשתלב בתחום השיווק הדיגיטלי, זהו הקורס המתאים לכם ביותר, במיוחד בימים אלו.
בעולם הטכנולוגי בן-ימינו, תחום השיווק הדיגיטלי הוא מבוקש מאוד. חברות ועסקים המבקשים להגביר את חשיפת המותג שלהם ולהגדיל את היקפי המכירות זקוקים לכל האסטרטגיות וערוצי השיווק שיסייעו להם בכך.
עקב משבר הקורונה ספגו רבים מתחומי המשק מכה קשה, השיווק דיגיטלי דווקא רשם מגמה הפוכה – גידול ניכר בביקוש ובפופולריות שלו. למעשה, ענף הקמעונאות כולו נדרש לבצע את ההתאמות הנדרשות, ולעבור לפעול בזירה הדיגיטלית.
רכבת דוהרת ושמה שיווק דיגיטלי
על מנת לתת מענה ראוי למבקשים לפעול על פי הנחוץ כיום בתחום השיווק, השיק תפנית, בית הספר למנהלים המשתייך למערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה, קורס שיווק ומסחר דיגיטלי – במתכונת מקוונת.
עד כמה הדבר נחוץ, מסבירה ליטל קינן, מנהלת הדרכה ופרויקטים בתפנית: "היום כבר ניתן בפירוש לומר כי עסק שאין לו נוכחות דיגיטלית, הוא עסק שלא באמת קיים. מטרת הקורס היא להעניק דרכי חשיבה אסטרטגית נכונה ותוכניות פעולה שיווקיות לעסק שרוצה להצליח בזירה הדיגיטלית, להקנות לסטודנטים יֶדע פרקטי שניתן יהיה ליישם באופן מיידי – באילו ערוצי שיווק כדאי לו לפעול, כיצד לחלק את תקציב הפרסום, איך לשלב בין הערוצים השונים ליצירת משפכים שיווקיים חכמים, ומה הן הדרכים לבדיקת ביצועים וקידום מוצרים ספציפיים באתר".
כאן טמון אחד היתרונות הבולטים של קורס – השילוב של שיווק דיגיטלי ומסחר אלקטרוני (איקומרס), שנועד לתת בידי בוגריו ארגז כלים משודרג ועדכני. ולא רק זה: הקורס מעניק גם כלים להקמה ולניהול שוטף של חנות וירטואלית, על כל המשתמע מכך – התנהלות מול ספקים לוגיסטיים, שימוש במערכות סליקה, שרשראות אספקה, אחסון ותמחור נכון של מוצרים.
הלימודים מותאמים לימי הקורונה. היות שרבים מן הלומדים אינם יכולים להתחייב לקורסים ארוכים, בשל אי-הוודאות הכלכלית, הקורסים ממוקדים וקצרים יותר מאלו הקיימים בשוק. בעלי העסקים יכולים לרכוש את הידע תוך זמן קצר, וליישם אותו במהירות בעסק שלהם, דבר הנחוץ להם כאוויר לנשימה.
הקורס מתמקד בקבלת ההחלטות וגיבוש אסטרטגיה. למנהלים ולבעלי עסקים רבים המעוניינים לנהל את השיווק הדיגיטלי באמצעות ספקים, ולא בעצמם, חסר יֶדע בתהליכי העבודה של כל תחום (SEO, PPC, SOCIAL). לכן, בקורס הם לומדים את השפה שבה מדברים הספקים שלהם, ואיך הפעילות בכל הערוצים משתלבת לתוכנית פעולה אחת כוללת. הלומדים מְתַרגלים את חומר הלימוד בבית, בעזרת הנחיות ברורות מהמרצים ותוך ליווי שוטף שלהם.
ההתעניינות בקורס היא גדולה וחוצת-מגזרים: מארגונים השולחים את מנהלי השיווק, מנהלי המחקר ואנשי הפיתוח העסקי שלהם, דרך בעלי עסקים גדולים וקטנים, ועד אקדמאים שמעוניינים בהסבת מקצוע.
מדברים מהשטח
לצד הקורס לשיווק ומסחר דיגיטלי מציע תפנית, בית הספר למנהלים, קורס מקוון נוסף המתמקד באסטרטגיות בשיווק דיגיטלי, ונלמדים בו נושאים אקטואליים רבים – כתיבת תוכן שיווקי, קידום ברשתות החברתיות, קידום אורגני SEO, ניהול תקציבים חכם, השוואה בין זירות סחר שונות, ובניית אסטרטגיה שיווקית רב-ערוצית.
"עולם השיווק הדיגיטלי הוא מפלצת", אומר אנידור חקק, הבעלים והמנכ"ל של חברת קידום האתרים "היידה דיגיטל" ומרצה בכיר בקורס.
"כמות המידע המתנקזת אל התחום הזה היא עצומה, וגדֵלה בהתמדה. אם לא עושים סינון נבון ומבוקר, אפשר בקלות ללכת לאיבוד. על כן, הדגש המרכזי בקורס הזה מושם בשאלה: באילו כלים שיווקיים הכי כדאי להתמקד במצב העניינים הנוכחי, ואיך להשתמש באותם הכלים לבניית אסטרטגיית שיווק אפקטיבית".
המרצים בקורס אסטרטגיות לשיווק דיגיטלי הם מומחים מעולם השיווק, אנשי פרסום בכירים ויועצים אסטרטגיים. "בתפנית, המרצים באים מהעולם השיווק הדיגיטלי. הם חיים אותו כל יום ומקושרים בתחום זה", מסביר אנידור חקק. "אוסף הדוגמאות החיות מהשטח הוא זה שמצליח להעביר את הידע ואת המסרים בצורה הטובה והיעילה ביותר. זה עדיף על פני שימוש בטבלאות מסובכות, בסטטיסטיקות מיותרות או בתיאוריות אקדמיות, שלא ממש תורמות לבוגרי הקורס המבקשים לפעול בשטח".
אם אתם בעלי עסקים, שכירים, עצמאים, דורשי עבודה או אקדמאים, ורוצים להשתלב בתחום השיווק הדיגיטלי, זהו הקורס המתאים לכם ביותר, במיוחד בימים אלו.
קורסי שיווק דיגיטלי של תפנית:
- קורס אי-קומרס למנהלים – 8 מפגשי ערב, 32 שעות אקדמיות
- קורס אסטרטגיות בשיווק דיגיטלי – 8 מפגשי ערב, 32 שעות אקדמיות
תנאי הקבלה לקורסים:
- יֶדע בסיסי בשיווק
- הכרת הרשתות החברתיות
- הכרת תוכנת "זום"