הפסנתר במרכז – סדרת קיץ בירושלים

התכנית
כאשר מוצרט הפך למוצרט
על הקשר בין חיי המלחין לבין כתיבת הסימפוניה הקונצ’רטנטית ושתיים מהסונטות היפות ביותר שנכתבו לפסנתר ולכינור.
סערה לאור הירח
נצלול לעומקן של הסונטות "אור הירח" ו"הסערה" של בטהובן, ונבחין בדרך שבה שילב המלחין את חשיבתו המוטיבית והארכיטקטונית באמצעי הבעה חדשים ונועזים.
הקונצ׳רטו המושלם
נתחקה אחר שורשי סוגת הקונצ׳רטו, ונראה מהיכן שאב בטהובן את ההשראה לכתיבת הקונצ׳רטו השלישי שלו לפסנתר.
ביקורת עצמית של גאון
מנדלסון עבד קרוב לשנה כדי להשלים את שלישיית הפסנתר הראשונה שלו, אשר נחשבת עד היום לאחת מפסגות המוזיקה הקאמרית. במפגש זה נעקוב אחר תהליך ההלחנה של היצירה, ונתוודע לספקותיו העצמיים של המלחין וליכולתו ללטש את רעיונותיו לרמה נדירה של שלמות.
ליסט ופאוסט
בסונטה היחידה שלו לפסנתר, הסונטה בסי מינור, הצליח ליסט לכלול התייחסויות ספרותיות, תוך כדי שילוב של כתיבה פסנתרנית וירטואוזית עם כמה מהרגעים המיוחדים והעמוקים ביותר במוזיקה הרומנטית. נחקור את רבדיה השונים של יצירת מופת זו.
בין קונצ'רטו לסימפוניה
תהליך כתיבתו של הקונצ’רטו הראשון של ברהמס היה מפרך וממושך, אולם לבסוף הפכה היצירה לאבן דרך ברפרטואר הסימפוני של התקופה הרומנטית. נצלול לעומקם של היופי ולמורכבות של היצירה.​

למידע נוסף יש ללחוץ על האזור בארץ שמתאים לכם

אקדמיה למוסיקה ומחול,קמפוס גבעת רם / מפה
6 מפגשים:ימי שני, 11:00-12:30
החל מ--1 / פירוט מחירים
הרשמה מאוחרת
מחיר מלא/ תלמיד חדש באסכולות - 510 ₪
תלמיד ותיק 5% - 480 ₪

מועדי המפגשים

2024:
1 יולי, 8 יולי, 15 יולי, 22 יולי, 29 יולי, 5 אוגוסט