בסדרה מהנה זו נכיר יצירות מופת נבחרות של גדולי המלחינים מתקופות שונות. במהלך הקורס נדון במרכיבים מבניים, צורניים ורגשיים של היצירות, במטרה להעמיק את ההבנה והחיבור אליהן. המפגשים מלווים בצפייה מודרכת בדוגמאות מביצועים מעולים.
אין צורך בידע מוזיקלי מוקדם.
התכנית - סמסטר א
שופן: האטיודים
היכרות מעמיקה עם אטיודים נבחרים מאופוס 10 ואופוס 25 של שופן, בהם הפך המלחין את סוגת האטיוד מתרגיל טכני ליצירת מופת.
ברליוז: מ"לילות קיץ" אל ה"טה דאום"
במפגש נדון בקטעים מיצירות קוליות נבחרות של הקטור ברליוז, ביניהן מחזור השירים "לילות קיץ", ה"טה דאום" ("אותך אלוהים נשבח") ועוד.
צ'ייקובסקי: הבלט "מפצח האגוזים"
מהם העקרונות העומדים מאחורי חיבור כוריאוגרפיה ומוזיקה ליצירת בלט? בתשובות לשאלה זו נדון דרך קטעים מהבלט המפורסם של צ'ייקובסקי.
באך: הקונצ'רטי הברנדנבורגיים
ששת הקונצ'רטי הברנדנבורגיים של באך מהווים שיא של כתיבה במודל ה"קונצ'רטו גרוסו", המשלב בין תזמורת לקבוצת סולנים.
י.ס. באך: "מגניפיקט"
טקסט ה"מגניפיקט" ("תהלל נפשי את אדוני") הולחן בידי מלחינים רבים, אך יצירתו המפוארת של באך מתעלה על כולן.
אריאל רמירז: מיסה קריאולה
יצירה אהובה זו מבוססת על הלחנת המיסה הקתולית בתרגום לספרדית, תוך שימוש בכלי נגינה עממיים ובסגנונות מוזיקליים שונים מדרום אמריקה.
הקסם של הקול האנושי במוזיקה (מפגש ראשון)
קסמו של הקול האנושי במבט חוצה תרבויות. במפגש הראשון נעסוק בדרכים שונות להפקת קול, החל במוזיקה מסורתית מהודו, מונגוליה ופקיסטאן והמשך בסולנים הגדולים של האופרה.
הקסם של הקול האנושי במוזיקה (מפגש שני)
במפגש זה נתמקד במושג ה- FACH (איפיונים שונים של קולות אופראיים), תוך היכרות עם כמה מסולני האופרה הגדולים של ימינו.