"נשתנה משהו בעולם" – דומה שמשפט עגנוני זה מבטא חוויה קולקטיבית בימים אלה. בינות לגלים הסוערים נפנה אל הספרות העברית – "מגדלור של תקווה" בימים של קושי.
נקרא בספרות העברית הקלאסית וכן בספרות העברית בת זמננו – בשירה, בסיפורת וברומן, ננוע בין שברים לתקוות, בין אובדן לנחמה, בין עייפות וייאוש לחוויה של רעננות מתחדשת.
התכנית - סמסטר א
"אני מתחבאת בתוך העברית" (אגי משעול, מתוך השיר ממ"ד)
על כוחה המרפא של האמנות (קריאה ביצירת אגי משעול, יונדב קפלון, ש"י עגנון, ועוד).
החלון ההולך ונפתח
עיון ב"מיכאל שלי", ב"אותו הים" וב"סיפור על אהבה וחושך" מאת עמוס עוז.
על סדקים, תמורות ותקוות בעולם משתנה
קריאה ב"טוביה החולב" מאת שלום עליכם.
''כמשק הרוחות בפרדס מלבלב"
שירת הילדים של לאה גולדברג.
על בנות ואבות, על עוצמה ורכות
תרצה אתר, דליה רביקוביץ, חמוטל בר־יוסף, ודורית רביניאן.
ופתאום בוקר
על בתים נחרבים ונבנים ביצירה העברית העכשווית (צבי בן מאיר – "מי שסוכתו נופלת", נעמה דעי – "ופתאום בוקר").
"שבר קרב אל שבר כמו פסיפס, כמו פאזל, כמשחק ילדים"
שירת יהודה עמיחי בין מלחמה לאהבה.
השיבה הביתה
"אורח נטה ללון" ו"פרנהיים" מאת ש"י עגנון.
התכנית - סמסטר ב
"הכניסיני תחת כנפך"
על אהבה, הגנה ואימהות בשירת ביאליק.
זה סוד תורת הגעגועים
קריאה ביצירת אבות ישורון ויהודית הנדל.
אהרון אפלפלד
מ"עשן" ועד ל"סיפור חיים".
"עמוד השחר קם, שוב נוצצה אילת"
"הידעו הדמעות מי שפכן"
על געגוע, שבר והשראה בסיפור "נעימה ששון כותבת שירים" מאת עמליה כהנא כרמון.
"מה שלומך?!... שלומי כשלום עמי"
אין חדש תחת השמש?
על השיחה עם קהלת בספרות העברית.
"כאבן בהרי ירושלים"
על ירושלים של מטה במרחב ובנפש (דוד פרלוב – "בירושלים", לאה גולדברג, אסתר אטינגר, ועוד).